Rådgivning

Martela tilbyder rådgivning i alle faser af jeres workplaces livscyklus, fra dataindsamling og specikation over planlægning, levering og implementering, flytning, genbrug og slutrømning – det kalder vi Martela lifecycle.

Hvad skaber den bedste arbejdsplads, kan du spørge? Nu er der nok ligeså mange svar på det spørgsmål, som der er mennesker, der arbejder i verden. Men svarene har alle en ting til fælles; den bedste arbejdsplads får dig til at yde dit bedste.

Vi har identificeret fire vigtige områder på de bedste arbejdspladser: Collaboration, Communication, Concentration, and Chill Out.

Kort sagt kalder vi dem de 4 C’er, og de udnytter medarbejdernes fulde potentiale frem for at skabe grænser og begrænse kreativiteten.

De tilbyder adgang til mange forskellige kontorarbejdspladser, der understøtter forskellige opgaver og aktiviteter.

Og vigtigst af alt, hjælper de os med at skabe de arbejdspladser, vi kalder best workplaces.
Der findes ikke omgivelser som er neutrale i deres påvirkning af mennesker, heller ikke kontormiljøer. Derfor er best workplaces et ledelsesredskab til at skabe:

  • Bedre pladsudnyttelse og optimere TCO
  • Grundlag for ledelsesmæssige forandringstiltag
  • Øget arbejdseffektivitet
  • Bedre medarbejdertilfredshed

Specifikation & Dataindsamling

Til at begynde med undersøger vi, hvilke krav der er til kontormiljøet. Vi analyserer virksomhedens behov og undersøger, hvad medarbejderne gør i løbet af dagen. Baseret på analyserne stiller vi forslag til arbejdspladser, som bedst støtter hver aktivitet. Ofte sidder virksomheden selv inde med et stort datagrundlag der kan bruges direkte.

Vi gør brug af arkitekter og konsulenter fra vor partnerkreds og laver workshops, belægningsanalyser, kvalitative interviews etc.

indretningsdesign

Planlægning & Layout

Det næste skridt er spaceplanning og design af kontormiljøets funktion og look & feel baseret på specifikationen. Vi har også mulighed for at overveje virksomhedens eksisterende møbler. Kan det genbruges, sælges, renoveres eller skal det bortskaffes til genindvinding.

Med Martelas rum- og indretningsdesign kan du optimere ​​pladsudnyttelsen i jeres domicil og give virksomhedens udtryk bedre sammenhæng med firmaets brand og kerneværdier. Designet er baseret på den rumplan, der blev oprettet i specifikationsfasen på baggrund af forskellige behov. Her trækker vi også på et stærkt externt netværk af arkitekter og vore egne dygtige projektledere.

Typiske aktiviteter i denne fase er:

  • Inventering af eksisterende møbler
  • Layoutplanlægning
  • Rum- og indretningsdesign
  • Specificering af genbrugscase
  • Planlægning af levering og implementering
  • Projekt ledelse og koordination
  • Udlejning og Leasing af møbler
  • Planlægning af flytning, møbelopbevaring og rømning

Implementering

Den tredje fase er implementering. Her leverer vi indretningen efter planen. En vigtig del af denne fase er at introducere medarbejderne til den nye måde at arbejde på i kontoret. Hvis det er nødvendigt, kan vi støtte din forandringsledelse ved at organisere medarbejderinformationen.

I den fysiske eksekvering har vi under eget tag alle ressourcer til at levere:

  • Levering og installation af nye møbler
  • Renovering og flytning af genbrugte møbler
  • Projektledelse
  • Erhvervsflytning
  • Rømning
services montering

Vedligehold & Optimering

Organisationer og arbejdsmetoder gennemgår en løbende forandring.

For at opnå optimal brugeroplevelse og udnyttelsesgrad bør alle virksomheder regelmæssigt gennemgå, hvordan arbejdsmiljøet støtter den nuværende arbejdsmetode og gennemføre de nødvendige tilpasninger.

Her er vi glade for at hjælpe. Ændringerne er ikke nødvendigvis store, men de kan have stor effekt på medarbejdernes effektivitet og velvære.

Vi tilbyder i denne fase:

  • Måling af brugeroplevelse
  • Belægningsanalyser
  • Brugervejledning til møbler
  • Fixed Assets Management
  • Inventar service og vedligehold
  • Omflytninger og rekonfigurationer
  • Møbelopbevaring