Fakta
1250 medarbejdere
(mødecenter, cafeer, kantine, terrasser,
auditorie, sportshal, reception, projektrum samt mange servicefaciliteter)8000 stk inventar – 60 forskellige leverandører
Levering: 4. kvartal 2019 af Fase 1 og 3. kvartal 2021 af Fase 2
Design: Årstiderne Arkitekter og
Martela Bestworkplaces/Tine Mouritsen Studio
Opgaven
I perioden 2018 – 2020 transformerede PFA i samarbejde med Årstiderne Arkitekter sit eksisterende
domicil både udvendigt og indvendigt. Dette for at kunne imødekomme den moderne aktivitetsbaserede arbejdsplads samt åbne bygningen mere mod det travle urbane landskab i det nye Nordhavn.
Det nye PFA faciliterer i højere grad kontorarbejde, samarbejde, samt møder og præsenterer sig som en imødekommende organisation. Det nye PFA har et mål om at skabe et samlet PFA hus for kunder og en moderne attraktiv arbejdsplads, der både fastholder og tiltrækker nye talenter.
Igennem 2 faser blev levering og montering af løst inventar implementeret. Gennem 2 måneder blev Fase 1 afleveret, der omfatter 500 arbejdspladser, reception, auditorie og mødecenter, samt ca. 8.000 stykker møbler fordelt over 60
leverandører.
Fase 2 indeholdt 800 arbejdspladser, samt skabelsen af en kantine, der både føles og ligner alt andet end en kantine, endvidere et multifunktionelt ”værksted”, der appellerer til workshops og innovation. I løbet af de 2 faser har mere end 11.500 stykker inventar fundet vej til PFAs domicil. Indretningen bestod af en mindre del genbrugsinventar, men størstedelen var nyt inventar, som var nødvendigt for både at kunne matche husets nye æstetik, samt de funktioner, som er nødvendige for et aktivitetsbaseret kontor. Huset stod klart med alt placeret, monteret og tilsluttet på den aftalte indflytningsdag.
Leverancen
Til projektet bidrog vi med følgende ydelser:
- Levering af alt løst inventar og tilbehør til domicilet
- Rådgivning omkring og udarbejdelse af produkttypologi
- Design, indretning og spaceplanning
- Wayfinding koncept
- Kunstrådgivning, kuratering, disponering, renovering og ophængning
- Rådgivning omkring implementering af aktivitetsbaseret indretning og change management støtte
- Håndtering af brugt og eksisterende inventar, indeholdende ydelser i form af re-konditionering, genbrug, genindvinding og registrering af genbrugsinventar
- Planlægning og koordinering af genbrugsflytning og monteringsopgaver
Hvis du ønsker at se mere om denne case, kan du blive ringet op ved at kontakte os herunder.
Martela A/S
Sundkaj 153 st.th, Pakhus 48
2150 Nordhavn
Mariane Thomsens Gade 4B
Fellow Workspace 3.sal
8000 Aarhus
7020 4830
salg@martela.dk
Dauphin Scandinavia A/S
Sundkaj 153, Pakhus 48
2150 Nordhavn
Mariane Thomsens Gade 4B
Fellow Workspace 3.sal
8000 Aarhus
4453 7053
sales@dauphin.dk
© Copyright – bw 2023 – privatlivspolitik